1 Mart 2017 Çarşamba

YILLARA YAYGIN İNŞAAT VE ONARIM MALİYETLERİ/ ÖRNEKLİ KONU ANLATIMI

17 YILLARA YAYGIN İNŞAAT VE ONARIM MALİYETLERİ


İnşaat ve müteahhit işleri ile uğraşan işletmelerin üstlenmiş oldukları ve yıllara yaygın özellik gösteren bu tür projeler ile ilgili yapmış oldukları maliyetlerin dönem sonunda aktifleştirilerek kaydedildiği hesaplardan oluşur.
Bu tür proje maliyetleri, proje bazında 170-177 YILLARA YAYGIN İNŞAAT VE ONARIM
MALİYETLERİ hesapları ve alt hesaplarında borçlu takip edilir.
Geçici kabul tutanağı onaylandığında ise bu hesaba alacak, 622 HİZMET ÜRETİM MALİYETİ hesabına borç kaydedilir.

Örnek;



X İnşaat ve Taahhüt Limited Şirketi, 2016 yılında yüklenmiş olduğu ve yıllara yaygın özellik gösteren projesi için %18 KDV hariç 60.000 TL tutarlı inşaat malzemesini peşin satın almış ve aynı anda tamamını kullanmıştır. 2016 yılında projede çalışan işçilere 50.000 TL ödeme yapmıştır. 2017 yılı içerisinde geçici kabul tutanağı kabul edilmiştir.

İnşaat malzemesinin kullanılması ;

____________________/___________________
740 HİZMET ÜRETİM MALİYETİ        60.000
191 İNDİRİLECEK KDV                         10.800
      100 KASA                                                     70.800
____________________/___________________

İşçilik ödemesi yapılması;

___________________/____________________
740 HİZMET ÜRETİM MALİYETİ       50.000
      100 KASA                                                     50.000
___________________/____________________

Dönem sonunda ;

___________________/_____________________
170 YILLARA YAYGIN İNŞAAT
        VE ONARIM MALİYETİ                110.000
       741 HİZMET ÜRETİM MALİYETİ
              YANSITMA                                           110.000
__________________/_______________________

Maliyet hesapları kapatılır ;

__________________/______________________
741 HİZMET ÜRETİM MALİYETİ
       YANSITMA                                        110.000
       740 HİZMET ÜRETİM MALİYETİ            110.000
__________________/_______________________

2017 Yılında geçici kabul tutanağının onaylanması ;

___________________/______________________
622 HİZMET ÜRETİM MALİYETİ         110.000
      170 YILLARA YAYGIN İNŞAAT
             VE ONARIM MALİYETİ                        110.000
___________________/_______________________


   

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sorularınızı Bekliyorum